Leva med panikångest

 
Något som påverkar mig dagligen är panikångest som jag har skämts över så länge,men det är
ingeting att skämmas över utan något som jag får kriga för att få en väl mående psyke. Det
är nätter som jag ligger vaken i sängen som känner att kroppen oroar sig, får panik och tror
att jag ska dö för stunden. Det är tyvärr bland det värsta jag har varit med om fram och tillbaka
går oron inom mig,men antar att det skulle komma någon gång. Jag är en lättstressad person och
känner mig trasig som känner att vara den delaktiga och ta ansvar är min grej om att lyckats,men jag
tänker inte alltid klart. Det stressar upp mig flera gånger som jag knappast hinner ta andetag
och när jag väl gör det får jag min panikångest som gör att jag bara vill springa där ifrån.
Får nog acceptera som det är och ta tag i det för det är nog något som jag får ta och leva
med det försvinner inte utan det finns där. Ta tag i problemen och få tabletter är nog det
bästa och inte tänka för mycket på att lyckats utan ta det på allvar. Allt står här
om symtomen och hjälpmedel finns i situationer.


Kommentarer
Postat av: Linda

väldigt vanligt med panikångest i dagens samhälle. och absolut ingenting att skämmas över! :)

Svar: Jo tyvärr är det för vanligt,men jag skäms mer pågrund av hur det började :(
Linn

2015-04-30 @ 12:34:15
URL: http://www.nouw.com/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: