Om nätmobbning och hat i sociala medier

Tävlingen sker här till [email protected]
 
Daniel Paris vill stödja emot nätmobbning och hat som gör att han har gjort en tävling om att relitera till detta med sin egna erfarenhet. Min egna erfarenhet är ganska hemsk,men mycket ut av. Var mobbad redan på förskolan då pedagogerna såg att jag var utanför,men gjorde ingenting åt saken. Sedan blev det värre i grundskolan i låg och mellanstadiet då mitt hår blev klippt,folk hånade mig och sa en massa kommentarer. När jag byte skola i högstadiet var det bästa som hade hänt mig att bli mobbningsfri trodde jag. Utan när jag skaffade playhead där jag inte kom undan utan fler och fler från den gamla skolan började komma tillbaka. Det var ingen som fanns där för mig utan jag fick logga in på en sida där jag bara fick läsa hur ful jag var. Det var inte jag själv som fick se med mina egna ögon hur jag var utan det talade en helklass för mig som var dagligen. Då tog jag bort det,men då kom det anonyma eller låsas namn på min blogg hur jag såg ut. Det var så hemskt att inte se själv utan att någon berättade att jag bland annat borde fixa mina ögonbryn för att jag ser så ful ut. Det kom mer då hat för många ungdomar står inte för sina åsikter utan sitter framför skärmen för att kunna säga ut allting. Tyvärr står inte folk för sina åsikter och handlingar utan vill bara få ut allting skit ur sig för att må bättre själva för idag är jag mobbningsfri och har sett någon enstaka i dagsläge som inte tror på sig själva.Det gör att jag tror mobbning handlar om osäkerhet ut av det man har i sig själv det onda,men många mår dåligt fortfarande som vuxen. Min självkänsla är på botten och jag tror inte på komplimanger som jag får dagligen trotts att jag är tacksam.Det är därmed viktigt att tänka på hur mycket konsekvenser kan bli i framtiden att inte tro på sig själv
och det gör ont att säga att min barndom är det värsta jag har varit med om. Det är ingen som ska behöva känna som jag har gjort och vill verkligen att det blir pepning i media istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: