Det är bra att alla är olika

Något som jag tänker på dagligen som stör mig otroligt mycket är skönhetsdealen.
Det är alltid modellerna som ska vara smala som om de flesta inte ska ha fett på kroppen,
visa klädmodeller är bara anpassat för en vis form och det är mycket prat omkring allting.
För mig personligen känns det så tråkigt för jag kan knappt köpa byxdresser som aldrig passar
och klänningar måste jag testa flera olika för de passar inte mig. Jag är väldigt nöjd med
min kropp som otränad och äter vad jag vill så är jag nöjd för hur jag ser ut,men det ändrar
sig när jag testar kläder. Varje gång i omklädningsrummet ska byxdressar vara stora vid mina
ben och pressas ihop när det kommer till överkroppen som gör att det blir stort vid benen 
som jag inte vill ha det. Jag är trött på att känna mig stor i överkroppen för att de inte har
olika modeller för just min kropp utan jag ska ha större storlekar pågrund av det som får mig
att klaga på en vis kroppsdel. Det känns inte okej att det har för rakformade kroppsformar att
anpassa sig för utan det blir ett självförtroende som sänks på mitten även om jag vet att det inte
är mitt fel. Det blir en känsla att inte kunna ha visa kläder istället även om jag annars känner
mig rätt nöjd och vet att många andra har samma problem,men det är inte vårat fel. Samma sak
när det gäller hur man tycks se ut så är man fin på sitt sätt som man förmedlar själv hur man ska
framstå som person. Det är ingeting jag tycker märks numera utan det är som en ruta för hur
det är som finast men va dig själv, stick ut på ditt sätt och utstråla dig personligen som du bara vet om.
Det är bara bra att alla ser olika ut så va aldrig rädd för att vi är olika utan skapa ditt.
Jag har alltid tänkt så sedan som liten att tutta och kör efter min egna förmåga som ingen kan
stoppa det är bra att man är så att ingen trycker ner en på marken som tyvärr händer,men du är inte
sämre för det. 
 
 


Kommentarer
Postat av: milina.blogg.se

Håller helt med!

2015-03-31 @ 10:08:18
URL: http://milina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: