Årsume del 2

Det andra halvåret hände mycket mer som gör att det är mer bilder och text.
Juli månad var den annorlundaste, händelserikaaste och och sjukaste månad detta år. Första veckan var jag
med min kille och en massa vänner utomhus i det fina vädret som jag njöt ut av fullt ut och tog årets första dopp. Andra veckan på måndagen åkte jag iväg med Sara's familj till Spanien i Mallorca i 18 dagar där de har en lägenhet. Dagarna var fyllda ut av sol,bad, och god mat. Besökte även Palma med en massa shopping
och Magaluf där det var utgångar på grabbarna grus endast annars pool och partybåt på dagen.Träffade två killgäng och några deltagare från Paradise hotel som var rätt trevliga. När jag kom hem var jag sjukt bakis,men lät inte bli att inte gå ut utan min bästavän Linnéa blev myndig och fann en träff där med alla vännerna. Mitt under alla roligheter är det en horunge (ursäkte språket)som försökte förstöra det fina jag har med min partner,men det gick inte så bra där och hade kul ändå  utan den människan.
Augsti är den månaden som jag har det väldigt bra hemma med min härliga omgivning. Det är extra många
utgångar i Stureplan och fikar en del, en heldag på gröna lund, och en road trip runt stan. Sedan i slutet 
av månaden startar skolan igen och är redan skoltrött då och campar i skogen med klassen.
Mitt i allting får jag tillbaka min stresssymtom sedan tidigare och får jobbiga tankar.
September månad var då jag träffade vännerna Fatima och Eddie senast då det blev ett jobbigt farväl när de
flyttade utomlands och saknar de idag väldigt mycket. Annars var det lugna vardagar då jag hade ganska
mycket mys och en grymt härlig tjejkväll med tjejsnack och karoke sång. När det kommer till min vardags
syssla studerade jag halva månaden och andra halvan praktiserade jag på en träningssärskola fram till 
slutet av oktober. Det var tufft för mig med praktiken och nöjde mig med att fira min 20 årsdag. Jag gick
på systembolaget första dagen och på fredagen firades jag ordentligt med hemmafest och limosine med
vännerna och min andra halva. 
 
Oktober var då allting gick i backar. Praktiken var rätt så tuff för mig och funderar på vad jag verkligen vill
göra med min framtid samtidigt som jag känner mig viktig på min arbetsplats när jag hjälper flera handikapp.
Dessutom förlorar jag min gamla killkompis som jag trodde var äkta och kände samma sak,men nej det var
mer än så ifrån han's sida så tvekar på andra också och umgås mer med tjejer då. Det kändes jobbigt
att inte kunna lita på andras känslor faktiskt och få ångestattacker varje morgon jag vaknar ut av en annan idiot.Det positiva var sena,mörka och lugna kvällar som var då utan fester.
November månad var lite seg där jag mådde piss och hade mina lugna dagar i spåret med älslingen
som stöttar mig när allting från sommaren kommer tillbaka. Jag fick nog ut av höstens drama och gör
en tatuering som betyder mycket om mitt förflytna och går vidare från allt skit som har hänt.
Mår så mycket bättre och börjar släppa allting,men fokucerar mer på vännerna för att se vilka som är äkta
och börjar få tillbaka kontakten väldigt mycket med mina två klasskamrater. Struntar i resten som inte bryr
sig och passar även på att ta hem några när föräldrna är bortresta och har det rätt skönt hemma. Lär mig
även sätta på tvättmaskinen och vara strängare emot mig själv och andra som jag ska fortsätta med. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: